Odwiedza nas 14 gości oraz 0 użytkowników.

"Zakropkowani", ale nie "w kropce"-Dzień Kropki 2021

Opublikowano: poniedziałek, 20, wrzesień 2021

 

Nasza szkoła po raz drugi włączyła się w obchody Międzynarodowego Dnia Kropki. Książka "Kropka" Petera H. Reynoldsa stała się inspiracją dla uczniów i nauczycieli na całym świecie. W tym dniu nikt nie był „w kropce”, za to wszyscy byli „zakropkowani”. Zwracali tym samym uwagę na to, że warto wierzyć w siebie.

Uczniowie oddziału przedszkolnego 5, 6 latki oglądali historię dziewczynki Vashti. Wykonali twórczą pracę plastyczną z kropką w tle. Wspólnie z oddziałem przedszkolnym na chodniku przed szkołą dzieci tworzyły różne rysunki za pomocą kolorowej kredy.

Uczniowie klasy I bawili się w różne kreatywne zadania z wykorzystaniem kropek, które samodzielnie wycięli. Budowali różne elementy wymyślone przez siebie, np. serduszka, motylki, kwiatki i zwierzęta. Potem też liczyli kropki w tych elementach.

Klasa II oglądała film ,,Gdzie spotkamy kropki?" i ,,Dzień Kropki" oraz wykonała prace plastyczną ,,Moja Kropka" . Galeria prac została powieszona w klasie. Uczniowie klasy VII szukali kropki w języku polskim. Wyśledzili kropkę w interpunkcji, w alfabecie, w związkach frazeologicznych, a nawet w zapisie daty cyframi arabskimi. W kropce nie byli, bo pracowali w grupie. Ich młodsi koledzy z klasy IV łączyli kropki, wszystkim się udało i zasłużyli na dyplomy. Na lekcjach biologii odbyły się zajęcia z mikroskopowania, uczniowie mieli za zadanie w kropce narysować obserwowany przez siebie obiekt. Na kółku biologicznym uczniowie dzięki mobilnej aplikacji Quiver bawili się rozszerzoną rzeczywistością wykonując rysunki związane z biologią, a na zajęciach z pedagogiem szkolnym swoje emocje.

Uczniowie klasy VI rozwijali swoją pomysłowość i wykazywali wyobraźnią tworząc postacie z przypadkowo rozsypanych kropek lub szukając ukrytego obrazu w jednej kropce. Nowością było wykorzystanie nietypowych kamienie w tworzeniu zwierząt znanych i zupełnie niezwykłych.

Dzień Kropki miał na celu pobudzenie kreatywności, pomysłowości uczniów, zachęcić ich do tworzenia i uwierzenia w to, że każdy może być kreatywny, nieszablonowy. Najważniejsza jednak w tym dniu była radość naszych uczniów, wynikająca z tego, że za sprawą małej kropki mogli stać się wielkimi artystami.

B.S.